BEKAM SUNNAH SHOP

MENGAPA HARUS BERBEKAM?

Tubuh yang sehat adalah faktor penting dalam hidup seorang individu demi melaksanakan tanggung jawab kehidupan mereka. Tetapi jika terdapat terlalu banyak toxid dalam tubuh,ini akan menyebabkan statis darah atau penyumbatan darah, dimana pengaliran darah tidak berjalan dengan lancar. Keadaan ini sedikit demi sedikit akan mengganggu kesIhatan baik fizik mahupun mental seseorang. 

Akibatnya orang tersebut akan terasa malas, murung, sering mengeluh, kurang sihat, mudah bosan, mudah mengantuk dan selalu terasa tertekan, dll. Jika ditambah lagi dengan angin yang susah dikeluarkan, maka akan mengakibatkan si pesakit terganggu emosimya sehingga perlu mendapat rawatan jiwa.

Statis darah mesti dikeluarkan melalui apa cara sekalipun, malangnya ubatan allopaty (hospital) tidak dapat bertindak sedemikian. Jadi kita mesti mencari rawatan alternatif yang dapat bertindak mengeluarkan toxid itu dengan secepatnya supaya badan pesakit tidak lemah dan diserang penyakit. Salah satu rawatan yang paling berkesan adalah dengan berbekam dan disihat kembali (di-inergikan) dengan penawar-penawar herba.

Berbekam pada hakikatnya bersebabkan;
a) Seruan dan sunnah Nabi s.a.w.
b) Mengeluarkan darah kotor dari dalam badan agar ia tidak menjadi makanan Jin dan Syaitan
c) Tidak memberi peluang untuk makhluk halus menjadi anggota tubuh anak Adam sebagai rumah mereka